1882-1917 LUCIEN PETIT-BRETON

Ciclista nascut a Plesse (França). El seu nom real era Lucien Georges Mazan Professional  va guanyar dos Tours de France (1907, 1908) ,  Paris Tours (1906), Milan-San Remo(1907) i Paris-Brussel·les (1908). 

 

A l'edat de 6 anys la seva família va emigrar a l'Argentina. La seva carrera ciclista va començar quan tenia 16 anys al tocar-li una bicicleta en un sorteig, ell va voler ser ciclista tot i que al seu pare no li agradava la idea, per aixo per poder competir d'amagat va fer servir el pseudònim de Lucien Breton, que mes tard va ser Petit-Breton ja que ja hi havia un altre ciclista anomenat Lucien Breton. 

Va destacar en el ciclisme en pista on va guanyar el campionat nacional Argentí. però el 1902 va haver de tornar a França reclamat per l'exèrcit. Al cap de dos anys, el 1904 va guanyar el Bol d'Or  i el 1905 va trencar el rècord de l'hora amb una marca de 41,110 Km al velòdrom Buffalo de Paris. Aquell mateix any va començar la seva carrera en el ciclisme de carretera va participar al Tour i va acabar en cinquena posició. El 1906 va guanyar la tercera edició de la Paris-Tours i va ser quart al Tour, va ser però el 1907 quan va venir les seves grans victòries, va guanyar la primera edició de la Milan-San Remo i també va guanyar el seu primer Tour, hi ha qui diu que injustament ja que aquells anys la classificació del  Tour anava per punts i tot i que va perdre molt temps a les primeres etapes, degut a les penalitzacions dels rivals per reparacions i canvis de bicicleta van perdre molts punts s, finalment va guanyar el Tour amb nomes dues victories d'etapa. L'any 1908 va tornar a guanyar el Tour amb molta superioritat nomes quedant fora dels 4 primers en una etapa, aquell any també va guanyar la Paris-Brussel·les. 

Va guanyar els tours amb l'equip Peugeot, poseriorment va correr amb Legnano, Alcyon, Fiat, La Française, Automats i Atala. Finalment va ser reclutat per anar a la Primera Guerra mundial on va morir el 1917 en un accident de transit.

1889 - 1971 PHILIPPE THYS

Ciclista nascut a Anderlecht (Bèlgica). Professional des de el 1912 al 1927, va guanyar tres Tour de France (1913, 1914, 1920), , Giro de Lombardia (1917) Paris Tours (1917, 1918). L'anomenaven "Le Basset"

 

Corrent com amateur el 1910 va guanyar el campionat belga de ciclocròs i el 1911 el Circuit Française Peugeot, que era l'equivalent al Tour de l'Avenir actual. Va saltar a professional el 1912 amb l equip Peugeot-Wolver participant al Tour on va finalitzar 6è. Seria l'any següent, el 1913 quan guanyaria el seu primer Tour a l'edat de 22 anys i 9 mesos.  El seu segon Tour va arribar el 1914 guanyant amb un promig de 27 km/h els 5380 km que va tenir en aquesta edició. Un fet tràgic pero va marcar l'inici del Tour del 1914, l'arxiduc d'austria Francesc Ferran, moria assassinat a Sarajevo marcant l¡inici de la Primera Guerra Mundial, fet pel qual el Tour no es va tornar a disputar fins el 1919.  El 1917 va guanyar el Giro de Lombaria i la Paris-tours. El 1918 va guanyar la seva segona Paris-Tours. Thys encara tornaria a guanyar l'edició del 1920 del Tour, els ciclistes ara corrien per paisos ja que la postguerra va fer que les marques comercials no tinguessin capacitat de patrocinar cap equip, va ser una edició avorrida i lenta nomes 22 dels 113 van acabar i el promig va ser de 24 km/h. 

Philippe Thys va ser un precursor en molts aspectes de la preparació física, era un afeccionat a la lectura científica i i aplicava el coneixements als seus entrenaments i alimentació. Va llegir que el cos huma rendeix millor al matí i durant disset anys es va llevar a entrenar a les tres de la matinada...eren altres temps. 

un cop retirat es va dedicar al negoci de la venta de bicicletes i com a organitzador de viatges amb cotxe.

1902 - 1986 ALFREDO BINDA

Ciclista nascut a Cittiglio (Itàlia). Professional des de el 1922 al 1936, va guanyar cinc Giro d'Italia (1925, 1927, 1928, 1929, 1933), tres campionats del mon (1927, 1930, 1932). quatre campionats nacionals d'italia (1926,1927, 1928, 1929), Mila-San Remo (1929, 1931), Giro de Lombardia (1925, 1926, 1927, 1931) Giro del Piemonte (1926, 1927). l'anovenaven "La Giocconda"

 

De jovenet es va traslladar a Niça i alla va començar a destacar guanyant curses amb l'equip Niça Sport i llavors amb La Française, al 1924 va ser 4rt al Giro de Lombardia i immediatament va ser fitxat per l'equip Legnano. El 1925 amb 23 anys va debutar al Giro i davant la sorpresa del afeccionats va destronar al gran campio Girardengo aixo va fer que fos força impopular.  Amb Girardengo en els posteriors anys varen mantenir una forta rivalitat amb resultats sempre favorables a Binda, en el Giro del 1927 va guanyar 12 de les 15 etapes, la gent buscava a qui pogues derrotar-lo i confiaven amb Domenico Piamontesi pero ningú va poder destronar al fuoriclase Binda. 

Al 1930 la seva superioritat era tal  que els organitzadors del Giro li van oferir 22.500 lires que era el premi corresponent al guanyador per no participar i ho va haver d'acceptar. En lloc de correr el giro aquell any va disputar el Tour de França on va guanyar dues etapes seguides, però desavinences amb la federació italiana, qui encara no li havia pagat els diners promesos, el van empenyer a abandonar. Encara guanyaria un altre Giro al 1933 on es va disputar la primera contra-rellotge de la història del Giro que,per cert també va guanyar ell. Finalment va retirar-se al 1936 a causa d'una caiguda que li va provocar un trencament de fèmur. Posteriorment va ser entrenador de la selecció italiana durant 12 anys del 1948 al 1960 on va obtenir grans èxits amb corredors com Bartali, Coppi i Nencini.