Filosofia de restauració

Voldria dedicar aquest escrit per explicar la meva visió sobre el tema de la restauració de bicicletes, abans de tot deixar clar que cadascú pot tenir les seves idees i que el mes important es respectar-les. 

         Per mi més que restaurar, el que m'agrada dir és recuperar, ja que intento mantenir al màxim l'essència i la originalitat de les peces. La màxima prioritat es la funcionalitat, que els mecanismes funcionin bé i compeixin amb les prestacions que se'ls exigeixien i que siguin segurs.

     El tema és el següent , a vegades hi ha components que estan en molt mal estat i es aquí on entrem en conflicte sobre si renovar-los o mantenir-los. Hi ha una sèrie 

     d'elements que normalment son irrecuperables i no queda més remei que reemplaçar-los, els pneumatics, les fundes dels frens, els cables, la cinta del manillar i les pastilles de fre. En alguns casos hi ha models nous que imiten força bé els originals o el segon recurs es mirar de trobar quelcom en el mercat de segona mà tot i que es complicat encara hi ha possibilitats.

      Moltes peces es suficient amb una bona neteja i un bon pulit per tornar-les a la vida... Més endevant posaré alguns mètodes i trucs. Hi ha pero un element que dona molts maldecaps, el quadre! i evidentment les enganxines, el rovell es un enemic 

    important, normalment sol ser un tema superficial i degut a rallades o cops que hagi patit al llarg dels anys, en aquest cas es pot intentar repintar parcialment els desperfectes, pel que fa a les enganxines hi ha un mercat  força limitat de repliques, el problema es que solament es solen trobar les principals marques. Jo prefereixo conservar les originals tot i que estiguin desgastades o ratllades. 

          Per acabar dir que recuperar una bicicleta es una aventura, qüestió de molta paciència i molt important pensar bé com vols que quedi el resultat final abans de fer res. Salutacions a tothom i si algú vol deixar comentaris ho pot fer. 



Ciclistes i bicicletes

Any de naixement / Nom / Bicicleta

 

1892  Victor Fontan - Elvish

1894  Ottavio Bottecchia - Automoto

1902 Alredo Binda - Legnano

1904  Andre Leducq - Alcyon

1904  Antonin Magne - A. Magne

1914  Gino Bartali - Legnano

1919  Fausto Coppi - Bianchi

1919  Jean-Marie Goasmat - Automoto

1920  Fiorenzo Magni - Colnago

1928  Federico Bahamontes - Marotias, Paloma (TdF 1964)

1930  Gastone Nencini - Bottecchia, Colnago

1934  Raymond Mastrotto - Raphael Geminiani

1934  Jacques Anquetil - Automoto, Helyett, La Perle

1936  Raimond Poulidor - Mercier (TdF 1975)

1942  Felice Gimondi - Bianchi (TdF 1967)

1942  Joachin Agostinho - Motobecane

1943  Raymond Delisle - Peugeot

1944  Patrick Sercu - Gios

1945  Eddy Merckx - Colnago, Masi

1945  Luis Ocaña - Motobecane, Gazelle (TdF 1977)

1947  Cirille Guimard - Mercier

1947  Roger De Vlaeminck - Gios

1948  Bernard Thevenet - Peugeot (TdF 1975/77) Wolhauser (1980), ALAN

1951  Francesco Moser - Benotto (TdF 1977)

1951  Giovanni Bataglin - Pinarello (1981), ALAN

1952  Freddy Maertens - Flandria

1954  Bernard Hianult -  Cycles Gitane (TdF 1982)

1957  Giuseppe Saronni - Bottecchia, Colnago (TdF 1982)

1957  Marino Lejarreta - ALAN

1959  Favio Parra - ALAN

1960  Laurent Fignon - Raleigh

1961  Greg LeMond - Bottecchia




 


Curses Clàssiques

Derny de les primeres époques
Derny de les primeres époques

1891-1988  BORDEUS-PARIS  600 Km

Era una prova ciclista única en el seu gènere, per la seva llargada i duresa (prop de 600km) i pel seu desenvolupament. Del 1946 al 1985, durant la segona part de la cursa els ciclistes es posaven darrere un enginy motoritzat anomenat Derny que era conduït per l'entrenador, per tal de reduir la resistència amb l'aire, cosa que permetia als ciclistes aconseguir velocitats de l'ordre dels 50 a 60km/h. El reglament va patir nombroses adaptacions amb el pas dels anys.

Aquesta mateixa cosa que la feia única en motivà la seva desaparició, ja que cada vegada era més difícil que els ciclistes corressin curses de 600 km en un sol dia.

Com a curiositats dire que des del 1891 al 1905 la va organitzar el Bordeux Velo Club i nomes hi podien participar corredor amateurs. A partir de 1906 el corredors ja van ser professionals.

Inicialment es va idear la cursa perque dures un quants dies, però en la seva primera edicio al 1891 el corredor l'angles Georges Pilkingot Mills va correr durant tota la nit i va fer les parades el més rapides possibles per menjar i davant la sorpresa de tothom va arribar a paris amb poc mes de un dia,

concretament amb un temps de 26h:36':25".

L'any 1902 la cursa es va fer dues vegades.